Skip to content

Hece-Can Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

Hakkında

2016 yılında hizmete giren Hece Can özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi eğitime gönül veren eğitimciler tarafından özel çocuklarımıza özel eğitimini vermek ve çocuklarımızı kazanmak amacıyla kurulmuştur. 11 yıllık eğitim serüveninde değerli öğretmen kadrosuyla önemli ilerlemeler katetmiştir. Çocuklarımızı topluma kazandırmak amacıyla belirli sosyal aktivitelerle, fiziksel ve mental çalışmalarda bulunulmuştur. Bu, özel çocuklarımızı en faydalı şekilde rehabilite etmek, Hece Can özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinin temel gayesidir.

Misyonumuz ve Vizyonumuz

Hece Can Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinin temel misyonu akranlarına göre farklı olan özel eğitim ve rehabilitasyon desteğine ihtiyacı olan bireylerimizin ve ailelerinin hayatlarında uzman desteğiyle farklılığında fark yaratmaktır. Hece Can Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinin benimsediği en büyük görev ise bu özel olarak tanımladığımız çocuklarımızın bahsettiğimiz farklılığını kabul ettirmek, onların ve ebeveynlerinin ihtiyacı olan eğitimi vermek ve en faydalı şekilde onları topluma kazandırmaktır. Bu görevini yerine getirirken merkezimiz, sorumlulukların ve üstüne aldığı kutsal yükümlülüğün farkındadır.

Özel Eğitim ve rehabilitasyon desteğine ihtiyacı olan bireylerimize belirli bir eğitim felsefesi kuramıyla, bilimsel yöntemler ve uygulanabilirliği olan bir anlayışla çocuklarımızla belli bir yakınlık içerisinde eğitimin ihtiyaç ve gelişmelerine paralel şekilde öğretim vermektir. Bu ülkülerimizden yola çıkarak özel çocuklarımıza mental ve fiziksel açıdan onlara yol göstermek ve rehberlik etmek, eğitim kimliğimizle öğretim konusunda tecrübemizle, yenilikçi ve dönemin hızla gelişen ve değişen şartları içerisinde öğretim çalışmaları konusunda sürekli ilerlemek ve gelişmek en temel ülkülerimizdendir.

Otizmin şiddetini azaltan, çocuğun iletişim becerilerini ve sosyal uyumunu artıran tek kanıtlanmış yöntem özel eğitimdir.

Bilimsel çalışmalarda, aşı ile otizm arasında herhangi bir bağlantı olduğu saptanmamıştır.

Çok televizyon izlemek çocuğu otizm yapmaz fakat televizyon, karşılıklı etkileşimin olmadığı bir eylem olduğu için otizmi olan çocukların televizyona daha düşkün olduğu görülmüştür.

Down Sendromu'na ilişkin belirleyici olan faktörler konusunda annenin yaşı, radyasyon, alkol kullanımı gibi fikirler ortaya atılmış olsa da hiçbiri kesinlik kazanmamıştır. Ancak, annenin yaşının ilerlemiş olması, sendromun sıklığı ile ilişkili olan tek istatistiksel veridir.

EKİBİMİZ

Çocuklarımız şefkatimiz ve deneyimimizle güvende

Belkıs Kara

Uzman Öğretici

Dil-konuşma, artikülasyon çalışmaları, otizm duyu-motor çalışmaları

Lütfiye Gökçe

Zihinsel Engelliler Öğretmeni

Öğrenme güçlüğü olan çocuklarla akademik çalışma, dil-konuşma egzersizleri

 

Özgül Ergül

Zihinsel Engelliler Öğretmeni

Gelişimsel yetersizlik uzmanı, uzman DMP(Disleksi müdahale uzmanı), oral motor egzersizleri uygulayıcısı, dil-konuşma, artikülasyon çalışmaları uygulayıcısı 

Hediye Korkmaz

Uzman Öğretici

Okul öncesi kavram öğreticisi, drama eğitimi, öfke kontrolü, ritim ve örf eğitimi, otizm duyu-motor eğitimi, otizm ve beslenme, otizm ve spor eğiticisi

Sevgi Bal

Zihinsel Engelliler Öğretmeni

Atipik otizm ve öğrenme güçlüğü olan çocuklarla akademik çalışma

Nesrin Dağ

Uzman Öğretici

 

 

 

Meryem Tutuş

Damla Tanrıtanır

Kemal Bozduman

Akademik ve kavram eğitimi, disleksi eğitimi, dil konuşma ve artikülasyon çalışması

Zihinsel Engelliler Öğretmeni

Zihinsel Engelliler Öğretmeni

Uzman Öğretici

Songül Karlıdağ

Uzman Öğretici

Zehra Doğan

Psikolog

Beden Eğitimi Öğretmeni

Vezir Yalvaç

Çocuklarda bilişsel davranışçı terapi, oyun ve masal terapisi uygulayıcısı, çocuk resimleri psiko-pedagojik analizi eğitimi, çocuk objektif test uygulayıcısı, Wisc-r zeka testi uygulayıcısı, neurosound uygulayıcısı

png çerçeve
png çerçeve
png çerçeve